W listopadzie 2014 prowadziliśmy projekt „Język debaty publicznej” dofinansowany ze środków FIO. Głównym celem projektu było wypracowanie narzędzi i zasad dyskusji publicznej, a także wprowadzenie nowej metody dydaktycznej opartej o debatę oksfordzką. Metodę dyskusji na zadany kazus można stosować podczas lekcji szkolnych na praktycznie wszystkich przedmiotach. Metoda wypracowana była z myślą o lekcjach etyki. Podczas konferencji „Język w przestrzeni publicznej” nauczyciele dowiedzieli się w jaki sposób układać kazusy oraz jak przeprowadzić debatę w czasie lekcyjnym (45 minut). Do projektu zaprosiliśmy młodzież gimnazjalną, która pod okiem specjalistów ćwiczyła swoje umiejętności oratorskie, erystyczne oraz logiczne. Finałem projektu była publiczna debata oksfordzka gimnazjalistów. Projekt prowadziliśmy wspólnie z Ośrodkiem Doskonalenia Nauczycieli, z którym współpracujemy w ramach „Debating society (towarzystwo do rozmów)”.
- Uczniowie wypełniają ankiety dotyczące projektu. Za udział w nim dostają pendrivy.
- Zmagania uczniów gimnazjalnych podczas debaty oksfordzkiej na zadany kazus.
- Debata uczniowska
- Uczniowie podczas debaty
- Warsztat prowadzony przez Katarzynę Migdałowską
- Nauczyciele podczas debaty oksfordzkiej na zadany temat
- Wykład dr Wojciecha Laskowskiego
- Przygotowanie do debaty
- Debata oksfordzka na zadany kazus
- Zmagania nauczycieli w debacie