Projekt „Otwieramy teatr w poniedziałek” powstał w wyniku obserwacji małej liczby (a prawie, że braku) przedstawień teatralnych skierowanych do młodzieży gimnazjalnej, jak również małego jej udziału w życiu kulturalnym. Obserwację tę można rozszerzyć również na propozycje edukacyjne, których dla tej grupy wiekowej praktycznie nie ma. Grupa ta, jest trudną grupą i znalezienie dla niej odpowiedniej oferty jest zadaniem niełatwym. Dlatego też głównym celem projektu było uświadomienie uczniom (i rodzicom), że są częścią kultury poprzez przeprowadzenie warsztatów, debaty oraz udział w przedstawieniach.
Podczas projektu przeprowadziliśmy dyskusję diagnozującą (tutaj można się zapoznać z ewaluacją spotkania). Dyskusję udało się nam zorganizować z Fundacją Malta. Następnie odbyły się dwa warsztaty dla dzieci i młodzieży gimnazjalnej a także ich rodziców. Ta sama grupa została zaproszona na spektakl „Czy umiesz gwizdać Johanno?” do Sceny Wspólnej, gdzie później dzieci i młodzież uczestniczyły w warsztacie teatralnym.
Nauczycieli zaprosiliśmy na warsztaty dramowe oraz na spotkania metodyczne w ramach seminarium „Porozmawiaj o teatrze”. Jedno spotkanie dotyczyło spektaklu „Czy umiesz gwizdać Johanno?”, a drugie spektaklu „Czterdzieści” Polskiego Teatru Tańca. Z przeprowadzonych obserwacji i ewaluacji uważamy, że tego typu działania powinniśmy kontynuować. Projekt udało się nam zrealizować przy wsparciu Centrum Praktyk Edukacyjnych.
- Seminarium dotyczące przedstawienia „Czy umiesz gwizdać Johanno?” dla nauczycieli.
- Nauczyciele dzielą się wrażeniami z przedstawienia.
- Polski Teatr Tańca okazał się być mało znany wśród nauczycieli.
- Mateusz Witczak wprowadzający nauczycieli w historię Polskiego Teatru Tańca.
- Marek podczas warsztatów teatralnych.
- Warsztaty teatralne w Centrum Sztuki Dziecka Scena Wspólna.
- Warsztaty teatralne w Centrum Sztuki Dziecka Scena Wspólna.
- Nauczycielskie zdolności plastyczne podczas warsztatu dramy.
- Dzieło Olgi.
- It’s performance time! made by Gabrysia
- Malwina i jej torba.
- Franek ze swoją torbą.
- Mateusz w czasie pracy.
- Aktywizowali się również rodzice.
- Warsztat malowania haseł zachęcających do przyjścia do teatru.
- Scenografia do „krótkiej formy teatralnej”.
- Pierwsze przedstawienie.
- Początki pisania i uśmiech Olgi.
- Początki pisania