W ostatnim tygodniu nauki szkolnej w roku 2018, przeprowadziliśmy w Szkole Podstawowej nr 91 w Poznaniu, warsztaty pt. Niejednemu psu Burek na imię czyli kreatywność w wielu odsłonach. Słowo kreatywność pochodzi od łacińskiego słowa creatus czyli twórczy, dotyczy ono powstawania nowych koncepcji, skojarzeń czy też idei. Ważne jest też uzyskanie oryginalnych rozwiązań do istniejących już problemów. Można też powiedzieć, że myślenie kreatywne to myślenie dążące do uzyskania czegoś nowego. Kreatywność jest umiejętnością, którą można, i należy, kształcić. Dzięki odpowiednim ćwiczeniom można rozwijać myślenie dywergencyjne u dzieci i młodzieży, które jest pomijane przy kształceniu ustawicznym.
Jest to program cyklu warsztatów, autorstwa Joanny Chrzanowskiej-Volkers, który kładzie nacisk na rozwijanie myślenia: twórczego, krytycznego i logicznego, a także zdolności manualnych. Przed ponad tydzień, uczniowie rozwiązywali problemy teoretyczne, zmagali się ze swoją wyobraźnią, trenowali dyskusję oraz współpracę w grupie. Jednak największym zainteresowaniem cieszyły się koraliki (pyssla, perler beads), z których powstały broszki, magnesy oraz breloczki. W zajęciach udział brały dzieci z klas pierwszych i drugich SP 91 w Poznaniu.
Projekt dofinansowany z budżetu Miasta Poznania w ramach realizowanego zadania pn. Organizowanie Społeczności Lokalnej na Grunwaldzie Północ. #poznanwspiera