Ogólnopolska Konferencja Naukowa EDUKACJA 3.0. Myśl Twórczo – Działaj Innowacyjnie!

Komitet organizacyjny Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Edukacja 3.0 – Myśl twórczo, działaj innowacyjnie” informuje, że z przyczyn niezależnych od Organizatora termin konferencji z dnia 23-24.05.2015 zostaje przeniesiony na 7-8 listopad 2015 roku.
Za zaistniałą sytuację serdecznie przepraszamy.Jednocześnie informujemy, że komunikat o nowych terminach zgłaszania uczestnictwa wystosujemy na początku września.

Miło nam poinformować i zaprosić na konferencję Edukacja 3.0, której partnerem zostaliśmy.

3d wersja

23-24.05.2015
Wydział Zamiejscowy AHE w Trzciance

OPIS KONFERENCJI

W obliczu transformacji technologicznych, instytucjonalnych, ekonomicznych, społecznych zachodzących we współczesnym świecie, w refleksji teoretycznej pojawił się nowy model edukacji – nazwany przez Profesora Derek’a Keats’a Edukacją 3.0.

Celem konferencji jest debata nad podstawowymi pytaniami związanymi z Edukacją 3.0.: Jakie są wyróżniki Edukacji 3.0? Jaka jest rola nauczyciela i ucznia w Edukacji 3.0? Jakie są metody i narzędzia wykorzystywane w Edukacji 3.0? W którym modelu edukacyjnym funkcjonuje aktualnie polskie szkolnictwo 1.0, 2.0 czy 3.0? Jakie wyzwania i zagrożenia związane są z nowym modelem?

Obok refleksji teoretycznej nad problemami współczesnej edukacji oraz kierunkiem jej rozwoju, podstawowym założeniem konferencji jest wymiana wiedzy i doświadczeń na temat nowoczesnych metod i narzędzi dydaktycznych (innowacyjne metody nauczania, e-learning, MOOC), a także wspólne poszukiwanie i proponowanie nowatorskich rozwiązań.

W programie przewidujemy sesję teoretyczną (sobota 23.05) oraz sesję praktyczną (niedziela 24.05). W ramach sesji praktycznej przeprowadzone zostaną warsztaty z 2 bloków tematycznych (warsztaty uruchomine będą w zależności od ilości zapisów):

Innowacyjny nauczyciel:
• E-podręcznik i e-book formą wzbogacania procesu nauczania i uczenia się.
• Wykorzystanie platformy elearningowej Moodle w praktyce szkolnej.
• Bezpieczeństwo szkolnej sieci IP.
• Katalog przydatnych stron internetowych i programów edukacyjnych. Media społecznościowe i blogosfera.

Kreatywny nauczyciel:
• Kształtowanie myślenia twórczego
Prowadzący warsztaty: mgr Piotr Halama, dr Joanna M. Chrzanowska

PROBLEMATYKA KONFERENCJI

Tematyka konferencji obejmuje szeroki wachlarz zagadnień, wśród których znajdują się następujące propozycje:

• Edukacja 3.0 – próba opisu i zdefinowania nowego paradygmatu,
• teraźniejszość, przyszłość i kierunki rozwoju edukacji,
• wyzwania i możliwości stojące przed kadrą dydaktyczną i szkołą w nowym modelu edukacyjnym
• włączanie nowoczesnych technologii do nauczania tradycyjnego,
• Innowacyjne i kreatywne metody dydaktyczne – koncepcje, rozwiązania, problemy.

Gorąco zachęcamy do zgłaszania wystąpień poruszających powyższe zagadnienia, jak i do formułowania propozycji referatów dotyczących innych aspektów nowoczesnej edukacji w perspektywie krytycznej. Pragniemy podkreślić interdyscyplinarny charakter konferencji i zachęcić do udziału także osoby niezwiązane z pedagogiką jako dyscypliną akademicką. Zapraszamy zatem przedstawicieli i przedstawicielki filozofii, socjologii, antropologii, psychologii, kulturoznawstwa, sztuki, prawa, historii, politologii, filologii, medioznawstwa, a także nauk o zdrowiu, nauk ścisłych i technicznych. W szczególności zaś nasze zaproszenie kierujemy do nauczycieli, dydaktyków akademickich, aktywnych edukatorów, innowatorów, którzy chcą się podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem.

ZGŁOSZENIA

Zapraszamy do nadsyłania zgłoszeń (referat 15 min.) wraz z krótkimi abstraktami (max 1000 znaków ze spacjami) na adres mailowy: konferencja.trzcianka@ahe.lodz.pl do dnia 8 maja 2015.

Z przesłanych wystąpień planowane jest wydanie recenzowanej monografii. Artykuły do publikacji należy przesłać na adres konferencja.trzcianka@ahe.lodz.pl do 30 czerwca 2015.

Karta uczestnictwa oraz wytyczne edytorskie do publikacji znajdują się w załączniku oraz dostępne są na stronie internetowej konferencji: http://www.ahe.lodz.pl/trzcianka.

OPŁATY KONFERENCYJNE

Czynny udział:
250 zł – wystąpienie, druk w recenzowanej monografii, bufet kawowy oraz certyfikat uczestnictwa w konferencji,
100 zł – wystąpienie, bufet kawowy oraz certyfikat uczestnictwa w konferencji,
25 zł – uczestnictwo w warsztacie , certyfikat ukończenia warsztatu,
Bierny udział:
150 zł – publikacja artykułu bez udziału w konferencji,
30 zł – opłata za udział w konferencji dla studentów Wydziału Zamiejscowego w Trzciance.

Koszty dojazdu, noclegów i wyżywienia ponoszą uczestnicy konferencji.

Opłaty konferencyjne należy wnosić po otrzymaniu informacji o akceptacji zgłoszenia, do dnia 17 maja 2015 na konto:

AKADEMIA HUMANISTYCZNO-EKONOMICZNA W ŁODZI
ul. Sterlinga 26, 90-212 ŁÓDŹ
BZ WBK S.A. 25 1090 1304 0000 0001 0104 4736
Z dopiskiem: Konferencja naukowa 2015 Trzcianka + charakter udziału w konferencji

WAŻNE DATY

Termin nadsyłania zgłoszeń: 8 maja 2015 r.
Informacja o akceptacji nadesłanych zgłoszeń: przesyłane na bieżąco do 11 maja 2015 r.
Termin uiszczenia opłaty konferencyjnej: 17 maja 2015 r.
Termin nadsyłania artykułów do publikacji: 30 czerwca 2015 r.

PLIKI DO POBRANIA

Karta zgłoszenia
Wytyczne publikacji

Dodatkowo 23 maja 2015 obędzie się Regionalny Przegląd Innowacji i Twórczości w Edukacji w Trzciance. Więcej informacji tutaj: http://www.ahe.lodz.pl/trzcianka/PIiTwE

Książka Łukasza Henela „Podziemne miasto”

Prezentujemy kolejną książkę grozy Łukasza HenelaPodziemne miasto. Książka ukazał się w lutym 2015 roku nakładem wydawnictwa Videograf S.A. Łukasz Henel jest autorem książek „Lekcja filozofii” oraz „Wśród mędrców starożytności”. Pracuje jako nauczyciel i copywriter, ukończył również studia podyplomowe na kierunku informatyka i technologia informacyjna oraz pedagogika opiekuńczo-wychowawcza. Oprócz książek pisze rónież opowiadania, artykuły, teksty reklamowe. Publikował opowiadania w magazynach literackich; „Wyspie”, „Akancie”, „Nowej Fantastyce”, „Esensji” i „Qfancie”. Fascynacja przyrodą, lasem, malowniczymi terenami województwa lubuskiego oraz niewyjaśnionymi zjawiskami zaowocowała powieściami „Szkarłatny blask”, „On” oraz najnowszą: „Podziemne miasto”.

W okolicy Międzyrzecza znajduje się owiana legendą sieć poniemieckich bunkrów. Przysłany do bazy stacjonujących w regionie wojsk radzieckich oddział NKWD próbuje zbadać ich wnętrza. Pozostawieni na straży dwaj rosyjscy wartownicy giną w dramatycznych okolicznościach, jakby rozszarpani przez nadnaturalną siłę. Odpowiedzialni za ochronę bunkrów polscy oficerowie, którzy znaleźli w jednym z korytarzy dziwny sarkofag i potężną figurę, są przeciwni dalszej penetracji tego obszaru. Tymczasem w okolicy dochodzi do dziwnych pożarów i wszystko wskazuje na to, że rosyjscy żołnierze obudzili uśpione w podziemiach zło…

henel-nowy

Książka Magdaleny Reuter „Umysł konfabulujący”

Polecamy uwadze ciekawą książkę Magdaleny Reuter, pt. „Umysł konfabulujący. Analiza kognitywistyczna” (2014) wydaną przez Wydawnictwo Naukowe Wydziału Nauk Społecznych UAM w znanej serii poświęconej problematyce umysłu: UMYSŁ. Prace z Filozofii i Kognitywistyki.
Ze wstępu do pozycji: „Istotnym elementem życia jest to, że ludzie opowiadają historie o sobie samych, innych osobach i świecie, który ich otacza. W narracjach tych często pojawiają się luki w wiedzy, którą jednostka dysponuje. Bywają one uzupełniane informacjami bez pokrycia, zgadywaniem bądź konfabulacjami, czyli błędnie ugruntowanymi przekonaniami. Od wielu lat fenomen konfabulacji stanowi jedną z intrygujących zagadek badawczych. Początkowo traktowano go jako rodzaj ułomności ludzkiej i próbowano wyjaśniać poprzez odwołania do przypadków patologii neuronalnych. Obecnie jest on dość dobrze rozpoznanym zjawiskiem, które badają nie tylko patologowie, neurobiologowie, ale również psychologowie, epistemologowie i kognitywiści.”

Książka Magdaleny Reuter jest próbą filozoficznego skonceptualizowania i wyjaśnienia zjawiska konfabulacji na podstawie najnowszych wyników nauk empirycznych. W części pierwszej autorka referuje istniejące teorie konfabulacji oraz proponuje jej ulepszoną i poszerzoną definicję. Część druga stanowi charakterystykę filozoficznie ważnych rodzajów konfabulacji (pamięciowych, konfabulacji przy identyfikowaniu innych osób czy samoidentyfikacji) oraz wyjaśnia to zjawisko z perspektywy ewolucyjnej.
Autorka proponuje też własną koncepcję konfabulacji jako egzaptacji, czyli skutku ubocznego biologicznych mechanizmów adaptacyjnych, w tym przypadku mechanizmów uspójniania obrazu świata, które okazały się ewolucyjnie korzystne.
Ważną rolę w tych rozważaniach odgrywa William Hirstein, który jest zwolennikiem koncepcji epistemicznej, wedle której konfabulacje nie są efektem jedynie zaburzeń pamięci, ale także procesów zdobywania informacji.

Prof. dr hab. Renata Ziemińska

Informacja o książce ze strony Polskiego Towarzystwa Kognitywistycznego:
http://www.staff.amu.edu.pl/~ptk/?page_id=96

Umysl konfabulujacy okladka

1% dla Akademii Myśli

Zbliża się czas rozliczania PITów, jeśli podoba się Państwu nasza działalność i chcielibyście przekazać nam 1% ze swojego podatku, to proszę postępować zgodnie z poniższą instrukcją:

1. W rubryce WNIOSEK O PRZEKAZANIE 1% PODATKU NALEŻNEGO NA RZECZ ORGANIZACJI POŻYTKU PUBLICZNEGO (OPP) wpisujemy Fundacja Partnerstwo oraz nr KRS 0000197334, a także wyliczoną kwotę 1% podatku dochodowego.
2. W rubryce Informacje Dodatkowe, jako cel szczegółowy 1% wpisujemy:
1542 Stowarzyszenie „Akademia Myśli”
ul. Krasińskiego 6/2a, 60-830 Poznań.

Z góry bardzo Państwu dziękujemy!